Wednesday, January 23, 2013

bila diuji

Kesedihan yg buat aku speechless.. Cter sal laptop aku yg dah rosak dah dekat 2 bulan, tp aku bru jee g baiki. Nak jd kan citer, aku g laa baiki minggu lepas kot. Pelajar thun akhir mcm aku, laptop memang dah jadi benda paling b'harga, walaupun sblum ini benda itu b'harga as student, tp ble dah thun akhir mcm biasalah benda tuh tahap super extra b'harga.. Yelaa mst extra b'harga coz thun2 akhir kan nk kena hadap tesis.. Kalu semester awal pling2 pn laptop just wat asaimen n main fb n other sosial network, tp yg jd masalah ble laptop wt hal time kte gler2 perlukan khimat die.. Masa sblum aku g pratikum, aku dah wat laa tesis aku nieh, walaupun x bnyak, so aku ase sedakk aty laa, ada laa jugak usaha aku buat ckit, walau xsebrape.. Tp yg pling xleh terima ble g baiki laptop aku yg disyngi nieh, abg kat kedai tu ckp hard disk laptop aku rosak, mula2 dngr abg tu ckp aku mcm wt muka slamber jelaa, ingat x la teruk sangat, then die ckp laa yg hard disk lappy aku xleh nk detect.. Double what!!! hard disk Xleh detect, omg.. pas2 die ckp laptop aku kena format.. N nty xleh backup dah sb hard disk broken... Masa itu, aku dah xtau nk ambk kekuatan katne.. Tesis aku!!! Ase nk jee aku menjerit satu kedai tuh, tp aku dah x terdaya nk menjerit.. Aku membisu tanpa kata, tangan aku giler menggeletar.. Istigfar banyak2.. Tarik nafas panjang2, no idea.. Nk nangis ase.. Masa itu, aku mintak akak kat kedai test hard disk aku mana tau kot2 ada keajaiban dpt detect blik., tp harapan tinggal harapan.. aku memang xleh terima kenyataan!!!! Tp bila aku fikir balik, maybe ada hikmat utk semua nieh, so aku diam je..laptop nieh aku beli 2 thn lepas, spnjang 2thn, gmbr,nota n all abou my life dah xde.. Nieh laptop kedua aku, dulu masa sem 1, aku beli laptop pn wt hal yg sama, motherboard yg rosak, aku smpan sampai b'kulat, sume gmbr, nota, n all dr sem 1 hngga sem4, burn mcm gitu jee, aku menyesal sngt sb aku x backup semua itu.. btol la org2 tua ckp nasi dah jd bubur, menyesal pn dah xde guna.. Redha je walau susah bg aku utk redha.. Dugaan semestar akhir di universiti, hope dpt jdkan pengajaran, lain kali backup awal2.. Kalo nangis keluar air mata darah sekalipun benda tu dah xde, kosong.. Senyum dan pikir yg positif2 je.. mesti ada yang tersembunyi..

0 comments:

Post a Comment