Wednesday, April 13, 2011

Ada owg baca ke blog ko??


Aku dah hmpir 1 thun lbh berblogging dan aku x berhajat pom wat blog nih utk jd glamour or sama waktu dngnnya..n klo u all xnk baca blog aku pom..i don’t mind..ader kwn aku tnya..ko wat blog 4 what??, ada owg nk baca ke??..haha..xleh nk jwb n malas nk jawab..ok first tujuan aku wat blog sebenarnya aku nk ada satu medan atau tmpt utk lontarkan isi hati aku..mungkin dngn penulisan ini aku mampu meluah rasa hati yang pasti tidak siapa mengerti..mencerita segudang memori..di saat sedih..gembira..singgah sebentar di dlm diri.. hehe... straight 2 the point ok..dari kecil lg aku dilahirkan dngn suasana yg menuntut aku untuk meluah rasa dikala kesepian..kerinduan..kesedihan..kegembiraan..n all..hehe.. ble aku ader masalah or something like that..aku mst akan story semua citer nga parents aku..then., ble jee aku duk jauh dr mak ayah..n adik-bradik..aku xtau nk citer kat sape semua rasa yang terjah sebentar dilubuk hati ini.. mungkin nga berblog aku m

ampu hilang akan rasa gundah di hati ini..ble diluahkan didalam penulisan aku.. aku bukanlah gilerr kn follower yg ramai utk baca blog melankolia senja..setelah 2 thun luahan ku dicatatkan diblog..itu bukan bermaksud aku taksub berblog..dunia blog memang menuntut aku mula minat utk membaca..tp kebanyakan blog yg aku baca, sume blog yg lebih santai coz aku wat blog untuk santai..n mencatit rasa hati..tanpa mengharap apa-apa.. klo ader owg nk follow aku..just do that..aku x marah..n aku suka coz ader owg berminat nga blog aku..tp aku bukannya berharap blog aku ader ramai follower.. n aku pom xsuke sngt blog owg..nk follow satu2 blog aku baca hmpir 50% dulu entry die..then baru follow...except your r my friend.. family..my followers..n blog yg aku dah gilerrr2 taksub sngx...that all.. aku x suka follow blog someone just bcoz utk menglamourkan diri..plezzz..is not me..aku suke menulis..tp aku tidak pandai utk menulis..n blog niey aku wat like personal dairi..but not private..bcoz ia mampu utk dikongsikan…tp bukan utk diperlekehkan..itu kenangan n rasa hati aku..aku just nk kongsi kn..if u don’t like..just forget it.. aku tulis blog nih utk mengimbar kenangan idup..hope 1 ary aku leh baca blog nih..n senyum sendiri.. indah nya waktu itu..itu harapan aku tp pada owg yg x hargai kenangan mungkin ia anggap hobi aku ini saje2..pas2 duk tuduh aku gilerrr kan follower.. oh plezzz babey..aku bukan cam2..n owg bleh ckp aper jee yg dieowg nk ckp sal hobi aku..buang masa..’koya’ pandai menulis..n aper2 jeee..aku tau aper aku buat…n setiap benda aku buat pasti bermotif bukan saje2 nk belagak kat korang, bahawasenya aku ader blog..x kot..aku seorang yang suke kepada kenangan..kerna bg ku..kenangan bukan benda yg mampu utk aku aksi kn kembali..aku hanya mampu mengimbar tanpa aku mampu untuk mengembalikan kenangan itu dihadapan mata..dan mampu untuk merasainya seperti asli nya kenangan..sehingga aku gelarkan ia kenangan..ku harap kenangan idupku sentiasa segar..blog..blog..n blog.. melankolia senja blogku… blog nih dah lame aku wat..tp 1 entry aku wat satu abad bru satu aku post..itu dulu..masa aku tidak tahu haluanku berblog.,tp kini aku sudah mengerti..blog ini mampu memberi aku kembali kepada zaman keindahan sewaktu peristiwa indah..aku bukan sasterawan negara..aku tidak pandai untuk menulis..bermadah indah..menjadi pujangga setia..mencapai bintang seribu menghiasi warkah hina..aku hanya manusia biasa..yang hanya mampu menulis sekadar meluah rasa dijiwa…melontar sebak dibenak naluri dan raga..mejadi peneman dikala rindu melanda..menjadi peneman meluah kenangan yang setia..

Indah sinar mentari~ blog melankolia senja…

'atiqah bt mohamed

10 comments:

tULiP gIrL said...

bgku..buat blog ni sekadar utk meluah prsaan hati...sbbnye diri ini ssah utk meluah prsaan yg terbuku di hati....andai diluah, ada hati yg terasa atau berjauhan...

indah sinar mentari said...

u terasa nga i ke..tell now!!!

rukia batrisya said...

that right bebeh..caro apo kokre..kok kito blog kito nk tulis gpo pn, nk wt gpo pn..lu pk org yg xpuas ati ngan kite, smpai bilo xabis..so, nasihat ak..pedulikan yg negative tu..hepi nga knangan mu ad..hihi..ble nk tulis sal ak????..hihi

indah sinar mentari said...

kan2..klu pikir pasal ore meme x abih..tp klu x pikir sakit aty duk pendam sore..nty laaa aku wat..klu ader idea..haha..gno loni berblog..best ko??

tULiP gIrL said...

indah: tak la...tp sbb nama "hidup", so akan ada time kita terasa n buat org keliling kita terasa tanpa kita sedari....mmg itulah hidup...x blh nak lari...itulah manusia sifatnya tidak sempurna...

rukia: i setuju ngan u...kebebasan utk menulis...tp jgn melampau pulak....hormati hak org lain jgak

indah sinar mentari said...

plezzzz laaa tulip girl..suke sngt wat ayat tersirat..haha..awak terasa nga saya..sy mintak sorry..coz sy dah xtau nk say what..hehe..

tULiP gIrL said...

If i'm not mistaken, tulip girl was the one yg selalu buat org lain terasa...tak gitu...I just feel want to run from all this problem and live by my ownself.. not hurting others n i'm free from being guilty because of my mistake or anything lah..Even i dont know what i'm talking about right know...I just feel want to write based on my heart says. Just ignore it.

indah sinar mentari said...

mistakes always happen as long as we are one person..so plezzz don't run away so far from problems..it is normal life..life with different problems, it is a very interesting experience.. n it is one of the beauty of your life.. believe me...smile..

tULiP gIrL said...

maybe you right...but i cant think wisely...i feel so stress...just feel want to be other person...yet it's interesting to our life....yes, smile but i cant force my heart to smile like this...

indah sinar mentari said...

if u can't smile sincerely from ur heart..plezzz senyum sekadar utk menceriakan hari mu..n owg disekelilingmu..just positive thinking..awak mampu utk tersenyum..walau hati terasa pedih..

Post a Comment