Saturday, August 20, 2011

Ramadhan Di Bandung


Tak pernah pun selama hidup aku..aku fikir nk g Indonesia..paling2 aku berangan nk g oversea pun mst indon xpernah jd sasaran angan2 ku..tp yg paling aku gilerr excited tb2 akak aku ckp “next month kita g indon..”..what??next month..memang terkejut arhh coz xder angin xder rebut..tb2 nk g indon..so, aku tnya arr..g indon watpe???xnak arhh bukan best pun..pas2 akak aku ckp kite g shopping baju raya kat bandung???what.??..shopping??oh god..i like..so tanpa fikir panjang aku setuju jee utk terbang ke bandung…bandung I coming…!! Tp next month bulan puasa..ala..mst penat nak jalan tmbh2 puasa..pas2 nk shopping g..alaa..xbest nyer..nty penat..tp aku xleh nk set dalam fikiran aku penat..so dalam msa sebln nie sblm aku g bandung..aku nk ubah mindset aku yg ble puasa jee mst penat..aku nk jd kuat biar boleh shopping sepuas2nyerr..yeye nk g shopping kat bandung..aku pantang klo bab shopping..memang hantu shopping arr..
Sebulan kemudian tiba laa hari yg ditunggu2..jam 9.45a.m..kteowg b’tolak g bandung..so bermulalah misi berpuasa n bershopping di bandung..paris van java..smbil2 nk shopping baju raya kat bandung kteowg gak berhajat sngt2 nk ase camne perasaan berpuasa diluar Negara..nk g jauh2 kat Negara owg putih..takut mencabar sngt perjalanan nk ase berpuasa di Negara owg..tmbah2 klo Negara yg bukan Negara islam so mst susah nk cari makanan yg halal..n mst xmeriah sngt bulan ramadhan kat sana..so kteowg pilih indon coz Negara ini pun Negara islam..
Sesampai je kat bandung 2jam kemudian..kte owg terus g check in hotel..xsilap aku nama hotel 2 Arion Swiss Belhotel..hotel 2 btol2 kat kota bandung..so hari pertama sampai kite owg dah memulakan aktiviti yg dirancang..biasalah takut xsempat nak habiskan perancangan yg dibuat..so jam 2 kiteowg memulakan langkah pertama merayau sekitar kota bandung..so supir yg menjadi pemandu pelancongan kami memulakan kembara bulan puasa kami dngn meronda2 sekitar tempat2 menarik utk bershopping esoknya..perancangan awal kami nak start shopping hari esok nyer..tp nafsu yg melampau telah membuatkan kami tewas pada hari itu gak..beberapa kedai2 disekitar jalan riau, jalan bogo dll menjadi sasaran kami utk menghabiskan hari pertama di kota bandung..hari kedua next entri...

4 comments:

rukia batrisya said...

weh tkah..mu g bandung xajak aku pon deh..oh sampainyer hatimu wahai best fren ku..huhu...cdih taw...ole2 dr indon pon xv katku..cdih wess :(

indah sinar mentari said...

hehe..xdop bajet nk ajak mu..nty klu ader rezeki kite g holiday bandung same2 nga geng2 kite deh (nty kijo laa deh)..~besttt...

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



Unknown said...

Ramadan Fashion Clearance Sale - Shop from the wide range of beautiful and fashionable wears for Women from the top most brands available at Hijabenka.

Post a Comment