Wednesday, April 20, 2011

~perjuangan~

masa start sekolah dulu smpai laa sekarang kena wat benda nih..boring pom ader gak..tp pastinya ia utk kebaikan..masuk je sekolah belum aper2 lg, dah dihadapkan nga sehelai kertas disertakan beberapa soalan... sebelum nk jumpe kertas yg mengandungi soalan itu..aku mst kena blaja..boringgg sngt..xsuka study n masuk exam..tp utk aper aku blajar andai kata aku tidak mahu hadapi peperiksaan..okey..aku boleh g blajar sebab owg xtau sama ader kite faham a or x aper yg ckg ajar...tp lau exam,..cnfrm2 ckg n kawan2 mst tau yg kte sebenarnya pandai or xpandai..hehehe..nty malu..exam masa sekolah2 dulu aku mst meniru arrrr x laa 100%...tp result okey2 jee..aku xtau motif aku meniru.. klo ingt citer meniru msa muda2..hehe..tersenyum sorang2.. okey motif aku wat entri sebenarnya nk ckp yg aku pantang kalau orang perlekehkan aku..okey aku mengaku aku xsebijak korang... boleh x jangan memperlekehkan aku!! plezzz!!!!!!!..okey masa sekolah ingt g..owg xpeduli pom result aku okey x..sbnya result aku biasa2 jeee....bukan m'jadi saingan dier owg pom (plajar2 target).. aku xpernah pom kisah result exam aku boleh brape..tp die owg boleh berlagak nga aku bahawasanya die owg lg pandai dr aku..okey fine.. aku xkisah kot...sb ko bising satu sekolah ko dapat a tu nih..but i just see okey..tp aku nk sngt ckp plezzz laaa aku ase okey lg aku dr ko kot..geram!!then dlm kelas time ckg sruh jawab soalan kat depan..dngr koya nyer g depan jawab..ermmm....n dipuji2 ckg.,.2 yg korang nk kan??? okey masa sekolah menengah pn still cm 2 berebut nk jd top student tp aku cam biasa arr x endah pom nga benda 2 semua..xyah laaa duk terhegeh2 nk dapat pujian n perhargaan dr ckg..plezz laaa dpt cemerlang final exam okey arrr..wat pe laaa duk kalut tunjuk teror dpn ckg n member sekelas yg lain..pas2 diagung2 budak pandai selalu dpt top 5 time exam,,tp 2 okey laaa drpd dlm kelas ckg mst sebut jee nama die..then exam hampehhh..okey masa form 4 n 5 aku mst duk kat belakang sekali dlm kelas bajet pasif..haha..memang pom..bajet xnk jd pelajar kegemaran guru..haha..padahal ko 2 xtau aper..klo duk depan nty kena soal...kan3..baru padan muka..hehe..
tp masa form 6..aku xtau knpa aku tb2 berubah jd bdk2 yg gilerr kn pujian..n nk jd top student..n bla blaa..sume aku nk..masa 2 aku bru knl saingan..aku baru knl buku..n aku ase aku perlu buktikan aku bukan bodoh sngt..aku mula berubah..haha...dah citer benda lain...nk citer sal exam...okey sekarang setelah 2 tahun duk u..aku dah berubah jd pasif balik cam dak2 dulu..dah x bermotivasi..motivasi plezzz dtng...haha suke2 jee pnggil motivasi..tp tuan punya badan asyik berfacebook..haha..tp aku blaja okey..tp x gila2 sngt2..DISEBABKAN ITULAH AKU SELALU DIPERLEKEHKAN...haha..padan muka.. diperli2 dngn berlagaknya oleh owg yg bajet pandai..hahaha...n aku x suka time owg tnya aku "xbaca buku ke..main fb jeee.."..hahaha..bajet tau semua rutin aku..ini my life..takkan aku nk baca buku depan ko..n hebohkan satu m'sia aku tngh baca buku..ko ingt aku ketagih sngt ke fb 2..plezzzzz...
perasaan tngh marah...tngh stresss exam...n miss my kg..macam2 g..tmbh2 ader owg tp2 saat nk jaga tingkah laku aku..OMG..rimas okey..klo kau romate aku..okey laaa gak...
plezzzz understanding...aku tau aper aku buat..n klo nk tngr 4 sure aku mmng x study..n plezzz tegur nga ayat motivasi not dngr ayat2 sindir menyindir..aku x suka..okey..dah terluah..tq..

1 comments:

rukia batrisya said...

hihi..mce2 la mu ni..hihihi..sko sore ak bco blog mu ni...rileks, jgn tension2 ngat...

Post a Comment