Saturday, April 16, 2011

berehat seketika di kampung...

hempusan angin pg sungguh dingin...terasa teramat segar setelah sekian lama tidak menghirup udara sesegar ini..7 april, hari pertama di kampung halaman setelah 2bulan lbh merantau ke negeri asing mencari sedikit ilmu utk bekalan kehidupan yang akan mendatang..setelah hmpir 14 minggu bertungkus lumus menyiapkan asaiman akhirnya aku mampu mencuri sedikit waktu utk pulang ke kampung kerana ada beberapa urusan..cuti ini juga memberi peluang utk ku merehatkan diri seketika setelah melalui kehidupan kampus yang penuh kesibukan.. perjalanan hampir 8jam..amat memenatkan..tp perjalanan sejauh ini pasti berbaloi apabila menatap wajah kedua ibu bapa n family..hilang rasa kepenatan..lambaian daun kelapa yg sangat aku rindu akhirnya menyambutku pada pagi itu dengan seribu keindahan..melambai-lambai bagai menyambut kepulangan ku, membuatkan aku terpersona dengan alunan lambaian..dek ditiup angin halus bagai sepoi-sepoi bahasa..melihat langit biru lagi meng-syahdukan lg hati ketika itu.. beginilah bila rindu menguasai diri...terpaku dengan panas nya matahari pagi...puas..inilah kg ku..inilah asal ku..inilah jiwaku..indah..tiada setanding mu... mata ini tidak berhenti menghitung apa yg tinggalkan sebelum pergi..adakah ia hilang tinggalkan aku..oh tidak..ia masih setia seperti dulu..menanti kepulangan ku..ku harap ia setia begitu walau ribut taufan melanda, kau tetap gah disitu..kau setia ditempatmu..ku pastinya gembira.. ku harap setia nya dikau disitu..menyerlahkan keindahan mu..setiap masa..mungkin suatu saat semua ini tidak seperti sekarang..ia akan berubah mengikut arus zaman..berjanji dngn ku..nan pohon kelapa kau akan setia ditempatmu..nan beringin kau gah disitu..nan angin berikan aku dirimu sesegar ini saat aku memerlukan mu..tp andai kau ditakdirkan meninggalkanku..aku rela...aku akan sentiasa mengingati setianya diri memberi keindahanmu dalam hidupku...

smpai2 jee pg2 di kg dah makan 'nasi berlauk'..sedap..rindu rasa nyer..
hari2 berikutnya berjalan seperti biasa...aku memanfaatkan cuti ini..agar ia tidak sia2..
makan durian..
paling best dapat masak..duk kat upsi xleh masak..
hari2 y lain.. dilalu seperti biasa..menghargai setiap detik yang berlalu..

12 april 2011..
blik tg malim..coz 16 april final exam..
perlu dtng awal utk study..(bajet)
duk kg langsung x study..
tp yang best sepanjang entri ini..
aku nk citer sal sepanjang perjalanan aku pulang ke kg..n balik upc...
agak menarik sepanjang perjalanan..coz dpt tngk permandangan sepanjang perjalanan..
nih first time blik naik bas waktu siang..selalu mst aku blik kg waktu malam so x nmpk permandangan..
best sngt..leh tngk tmpt menarik..
ader satu tmpt telah menarik perhatian aku.. aku ase dah dekat 20x dah lalu jalan 2..
tp xpernah pom perasan tempat nih wujud..
memang mencuri perhatian..tp syng aku hnya menikmat keindahan hanya cuma sekejap...
memikat hati aku utk tidak melepaskan sedikit pom pandangan bila sampai kawasan tuh..
agak bernasib baik ketika itu coz x tertidow..
tmpat nih btol2 memukau sngt2..
nama tmpt 2 tasik banding..cantik..
air die cam kat dalam gmbr tuh..hijau..
memang indah sngt..klo sape2 pencinta alam..memang xnak balik arrrr..aku hampir nk sruh p.cik driver bas berhenti..nk nikmati lama2 ckit..tmpat die dekat Grik Perak... sepanjang duk kat atas jambatan..aku ase btol2 dah jatuh hati..nty hope suatu hari leh g tmpt nih.. love..

entri nih nk tulis bnyk g..tp xsmpt nk wat..coz minggu ni nk exam..wat ape yg asas jee..hehe

0 comments:

Post a Comment