Tuesday, March 29, 2011

bila terasa rindu..

menghadap awan dibalik gunung yg sepi itu..ku teringat warna warni corak hidupku...
menghadap banjaran titiwangsa yg sentiasa menyenangkn aty..makin asyik membuatku mengimbar memori kehidupanku..
eeemmmm..
tersenyum sendiri...bila teringat manis nya kenangan..
walau pahit..manis kenangan itu..ku harus melihat keindahan nya..
oh indah nya kenangan di saat kerinduan..
di ulik angin petang..hembusan panas senja...
menggamit seribu kerinduan..
rindu..
entah pada apa...
menergah ke sanubari ini..
tidak mampu untukku menolak rasa ini..
teringat kenangan di saat ku pandai bertutur dengan hanya dengan peniruan..
tanpa mengerti maksudnya....
aku akan tersenyum..bila gembira..dan mungkin bila sedih..
tidak mengerti perasaan yg sebenar..
menangis bila terasa sedih.. dan dengan hanya sedikit pujukan..aku akan mampu mengesat air mata itu dengan gembira nya...
sebegitulah hidupku..tanpa cuba untuk berfikir dan berfikir...
walau tidak difahami orang dewasa..
teringat ketika..terasa gembira bersama kawan-kawan..
aku akan berlari ke sana kemari..
menangis di saat dipinggirkan kawan..
gembira bila kawan mendekati..
tidak pernah lelah untuk bermain..
oh..ermm..
teringat ketika hidup ini tidak sedikit pun terfikir masa depan...
kosong tanpa berfikir rumit nya kehidupan yang akan ditempuhi nanti..
teringat ketika petang.. mendapat basikal dibawa ke sana ke mari..
bermegah akan kehebatan diri...
pada waktu kaki ini pertama kali mengayuh kuat..
tanpa aku menghiraukan amarah ayah...
aku tahu..
ayah risau untuk melepaskan aku dgn kehebatan ku..
aku tahu..
ayah bimbang untuk melepaskan aku tanpa adanya ayah disisi ku...
ayah..
aku teruskan jua kerna aku tidak mengerti kerisauan mu..
walau baru sesaat ku memiliki kehebatan itu..
aku sudah bermegah pada kehebatan diri..
oh..
indah di saat usia 6 tahun... di ajar bebasikal di bawah pohon-pohon nan rimbun..
dipukul halus angin senja ke muka...
terjatuh terbangun.. itulah permulaan kehidupan...
oh indahnya..kenangan menggamit kerinduan...
di saat mengenal kerinduan..kenangan..kesedihan..kegembiraan...
segudang cerita dibenak ku..tidak mampu untuk ku luahkan..
bila terasa rindu...ku cuba ingati kenangan itu..
kenangan..
rindu..
ayah..mak..n sume nya..ohhhh..
miss you..

0 comments:

Post a Comment