Friday, March 25, 2011

strawberry or durian..

aku ingt lg mase aku kecik2 dlu.. aku xtau nk menilai antara strawberry n durian...
mase umur aku 9 thun..aku teringin sngt makan strawberry sampaikan
semua alat tulis aku adeer gmbar strawberry..
pdhal waktu 2 aku x pernah mkan sekali pom strawberry..
tp nape aku suke die...????
nape ko xsuke durian..
klo strawberry nk makan punya laaa susah...
masa dlu nk beli strawberry kat mall..jarang sngt ader..
so selalu berangan..mudah2an dpt makan strawberry...
tp skrang..dah besar tetiba jeeee...giler kan durian...
dlu aku dngr je durian.. nk jee termuntah...
tp ble dngr je strawberry excited..cam pernah makan je..
tp xtau knpe aku tergila2 kn sngt strawberry..dan bukannya durian..
dah besar t'pikir lax..knpe aku dah x minat strawberry lg..
n knpe aku dah suke sngx kat durian..
aku ingt fisrt time aku makan strawberry..masa kawan aku darjah 6 bg.. katanya mak die belikan...
masa 2.. ya allah nikmat dpt makan strawberry..
tp masa 2 aku sedih sngt coz strawberry 2 x cam apey aku pikir..
aku ingt dgn kemerahan warnanya..pastinya manis rasanya..
tp jauh sekali..masan x terkata ble ku memakannya..
OMG..
tp xpe..mybe buah 2 jeee yg masan...mungkin bukan nasib aku..(kata aty aku..)
so aku berharap lg mga2 ade rezeki bleh mkn strawberry yg manis..
slps 2 ader laa beberapa kali makan strawberry...aku pom x ingt aku makan katne...yg pasti slps darjah 6 tuh aku ader laaa makan strawberry.....
semua strawberry yg aku makan...semua nyer masan..
nape yaaa???
so masa form 4.. sklh aku wat lawatan smbil belajar ke cameran highland...
aku excited gilerrrr... aku pergi arrr semata2 nk g cari strawberry yg manis...
aku g sana... aku beli bnyk sngt wat blik umah..
tp sejak drpd peristiwa 2 aku dah berputus ase sngx nga strawberry..
coz dlm bnyk2 yg aku bli xder satu pom yg manis..
sejak drpd 2..aku dah mula x minat kat strawberry..
n aku mula berjinak2 utk rapat nga durian..
aku x suke durian pd asal nyer sb..
aku ase durian x sedap..
pas2 susah nk kopek..
pas2 ader duri2..
jahat..
xsuke2..xsuke..xsuke..
dah laaa x menarik langsung..
tp last form 6 aku suka sangat durian..
aku xtau sejak ble aku dah mula jatuh aty nga durian..
ader 1 ari 2 aku makan smpai sebijik
aku sorang habiskan..
aku mula ketagih durian..
waaaa..best nyerrrr.....
pantang musim durian..abh laaa rumah aku bau durian..

tetiba je sejak aku mula suka durian dan membenci strawberry..
aku terpikir..
knpe bodoh sngt aku xmenghargai durian dr dlu lg..
dlu ko hina die sb nyer ko xsuke rupe die..
n aku sanjung bagai nk rak strawberry...
tp kini aku mula sedar keindahan durian dan tipu daya strawberry...
kerna kecantikan warna nyer..aku terperdaya dngn mudah nyer..
dan kerna kehodohan mu durian...aku membenci mu..
tp kini setelah aku mula dewasa...
aku sedar akan dirimu strawberry...durian..
aku mula lupa pd strawberry...
dan aku akan termimpi kn mu durian...
kini..aku tidak lagi membanggakan strawberry yg ranum dengan kemengahan warna mu..
dan durian dengan kehodohan nya..
mampu dibuktikan ble aku makan mu...
enak terasa bak suatu kelazatan mu..
tp dalam diam kadang kala aku masih mengharapkan kemanisan strawberry seperti keindahan melihat kecantikan warna nya..

p/s: org sering menilai sesuatu melihat kpd luaran nya shaja..dan bukan nya melihat kepada kebaikan hati dan keindahan disebalik luaran..
tp ader gak durian yg hodoh diluar n buruk ec nya..
tq...tiq



0 comments:

Post a Comment