Tuesday, March 1, 2011

aYaH...~

dulu masa aku kecik2..
aku baik sngt nga ayah..
ayah syang aku..
tp skrg???
ayah still cyang aku kan...
aku pling rapat nga ayah..
aper2..mst aku citer nga ayah..
ayah aku seorg tailor..
tp skrg dah xkerja dah..
coz dah 60 lbh..
aku xpernah blajar menjahit
sb aper2 je yg melibatkan bnda yg perlu dijahit..mst aku sruh ayah wat..
sampai skrg umur aku dah 20 lbh..tp mesin jahit x pernah aku sentuh..
ckit2..ayah tlong jahitkan seluar nih..ayah zip kain sekolah koyak.. tlng jahitkan..
melampau kan...
tp ayah aku xbrape pndai sngt jahit bju kurung..
kalau x mmng tp2 mnggu arrr aku sruh die jahitkn..n mst ade je yg xkena..tp....
ayah aku just tau jahit seluar, baju melayu..n soon..yg ader kaitan nga org lelaki...
so aku xleh laaa nk merengek..
meminta dijahitkan baju n whatever..hehe
sblom ayah aku pergi meninggalkan aku..
aku harap sngx dpt bls jasa dier...
aku syng sangat kat ayah...
die bnyk ajar aku formula kehidupan..
ayah aku suruh aku jadi orang baik2..
tp aku x lg tunaikan..
ayah aku nk sngt aku jd cikgu..
tp sempatkah dier melihat kejayaan aku...
aku harap ayah sempat melihat kejayaan ku...
masa kecik2 aku selalu jdkan ayah idol..
coz ayah pandai sngt..
ayah selalu ajar aku bahasa english..
tp aku mmng x pndai bi..
pas2..mst kena marah sb.. bekas pensil pom aku xtau aper bnda dlm bi..
msa 2 dah drjah 3...
ayah mst sedih kan nga aku waktu tu..coz ank die x sepandai yg diharapkan..
tp aku cuba utk berjaya dalam aku menuntut ilmu..n..
utk mecapai cita2 ayah ku dulu..
dl ayah plajar yg pandai tp..die anak orang susah..so xdpt nk smbng belajar..
die nk jd doktor..
tp aku xmmpu utk menunaikan hasrat die dngn kejayaan aku jd doktor..
coz aku malas...
tp aku telah berusaha utk menjadi seorang yg berguna...
insyaallah...x lama lg anak ayah akan menjadi pendidik...
ayah..
insyaallah.
aku akan penuhi hasrat ayah..
untuk melihat aku menjadi anak yang solehah...
insyaallah ayah..
jika diizinkan allah..aku akan berusaha menjdi anak mu yang mampu
mendoakan kebahagiaan mu nanti..
mampu menjadi seorang yang lebih baik...
mampu menjadi seperti yang kau harapkan....
aku akan usahakan..
utk menjadi anak mu yg baik dan beriman..
ayah ku hargai pengorbanan mu..
ku hargai ilmu mu..
ku akan berusaha menjadi seorang yg berguna kpd masyarakat..bangsa..dan agama..
love u ayah..
hope u love me always...
muaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh...
teruskan senyumanmu..agar aku mengingati senyuman itu..
senyum ikhlas darimu..memberi semangat kepada ku...
mohamed bin jusoh@yusof...
ayahku...
aku sayang kepada mu....
'atiqah nama yg kau beri...
akan ku bawa sampai penghujung usia ku....

0 comments:

Post a Comment