Saturday, May 18, 2013

siapa aku??

teringat kisah yang berlaku maybe last month, mungkin biasa laa salah faham, gaduh,or bermasam muka.. itu sangat normaal bila kita berkawan.. tpi bila kita berkawan masing-masing perlu laa mainkan peranan msng2.. jangan cepat sangat nilai kawan kita.. mungkin bila dah lama berkwan pasti kita dah kenal hati budi kawan kita.. so utk kita salah faham nga kwn kita tentulah susah klo kita dah btl2 knl dia, tapi yg jd masalah bila kita tersalah nilai kawan kita.. yes itulah yg sering jd masalah dalam persahabatan.. jenis aku, aku sangat susah untuk berkawan apatah lagi bersosial dengan orang yg aku x knl.. n mungkin bila aku knl seseorang aku terus nilai dia, n bila aku ase aku still lg boleh kawal permainan dia..aku akan still berkawan..bila aku dah start  anggap seseorang itu kawan aku.. aku mmg akan enjoy with them, aku suka bercakap bercerita itu aku.. tp untuk orang yg nk rapat nga aku, itu sngt susah.. teringt lagi kata2 seseorang teman kat aku, die ckp aku neh memilih orang utk berkawan.. yes memang aku memilih.,.serious.. kadang2 kita sngat perlu meilih kawan,  tambah2 aku ..sb aku suka berkongsi cerita dngn teman2.. aku sangat takut untuk berkawan dengan orang yang salah.. tidak semena2 ceritaku disalah ertikan.. aku mengaku bercerita berkongsi masalah dengan kawan itu lah aku.. aku suka untuk bercakap bgi memeriahkan suasana tp hanya dengan teman2 rapat.. untuk menjadi teman rapatku itu susah, aku sangat memilih.. mungkin dlm kalngan org yg tidak kenal aku sering dilabel sombong dan tidak tahu bercakp, pemdiam dan mungkin ada juga yg menganggap aku tidak tahu bersosial.. ia itu aku.. lebih suika menyendiri dengan orang2 yg tidak ku knl.. bila teringat blik peristiwa bulan lpas aku tersenyum sendiri, terfikir knpa aku, jika ada perkataan yang paling sesuai utk aku rangkum dlm kisah itu.. aku boleh kata kan aku menyesal.. seriously menyesal.. aku sngt pantang bila ada manusia yg pndai2 gunakan nama aku.. maybe bila guna nama aku ia mampu mengukuhkan jalan secerita biasalaa kan., itu kisah dengan seseorang yg pasti aku tidak mampu menggelarkan dia kawan.. agak sedih bila difitnah sebegitu rupa... manusia macam2 ragam.. aku hanya perlu berhati2 sahaja.. kadang2 ayat yang kuar dari mulut kita di copy paste untuk disebar pada yg berhak.. jika di copy ayat nyer kita tanpa di tokok tambah, masih boleh diterima, tp jika ditambahnya untuk menyedapkan rasa.. itu yg menyakitkan hati.. disebar cerita kita ke sana ke sini.. bagai kita tiada dibumi ini.. haha manusia.. bila mulut longkang.. bagaikan murai itulah hidupnya,.. itu situasi yg pernah aku alami bila aku menilai dan mentafsir seorang teman,.. walau ku tahu perangai sebegitu.. bila kita sudah tepat menilai.. tp kadang2 kita cuba untuk mengambil risiko untuk berkawan juga.. akhirnya pastinya memakan diri kita.. itulah teman, kadng2 pemusnah kepercayaan.. dalam berkawan, kita perlu untuk menjaga  maruah sahabat2 kita.. jangan hanya penting diri sendiri.. hingga sanggup menjaja cerita yang tak pasti.. saya sayang sahabat saya...

0 comments:

Post a Comment