Wednesday, May 29, 2013

akhirnya tamat sudah...~

cepat sungguh masa berlalu sudah 4 tahun aku di sini..
di bumi upsi..
melayari hidup sebagai seorang student
4 tahun yg banyak mengubahku..
tipulaa kalau aku cakap aku langsung tidak berubah selama 4 tahun di sini..
mungkin aku semakin matang pastinya..
dari mula aku datang dengan seorang yang tidak tahu apa2..
kosong mungkin.. tidak mengerti apa itu hidup di universiti
aku  semakin berubah dan berubah..
dari polosnya aku..kini aku yakin..aku bukan seperti dulu..
aku harap ilmu aku juga berubah..
bukan hanya masa yang berubah..
hari-hari ke kelas setiap sem
aku mengharapkan sesuatu..
aku harap aku mampu hadam semua ilmu yang aku belajar dengan baik..
8 sem aku bertapa di sini..
pastinya tidak banyak aku dapat pastinya ada sedikit ilmu yg terselit dlm memori ku..
yg mungkin aku perlu gunakan untuk hari2 mendatang..
dan itu pasti..
hari ini
kelas terakhir yg harus aku pergi sebenarnya selama 4 thun disini..
tp mungkin tiada jodoh dan tidak diizinkanNya..
aku tidak ke kelas itu walaupun sudah bersiap sedia untuk ke kelas..
itu yg dikatakan kita hanya merancang...
tp belum pasti yang kita rancang sama seperti perancanganNya..
so rupa2nya hari sebelumnya adalah kelas terakhir aku di bumi upsi..
tp mungkin aku tidak mampu merasa perasaan kelas terakhir itu..
mungkin minda aku tidak langsung terfikir rupa2nya itulah kelas terakhir aku untuk 4thun..
tp apa kan daya.. aku terima apa2 pun..
dan
sekarang hanya menunggu masa untuk exam..
semoga segalanya dipermudahkan....



0 comments:

Post a Comment