Thursday, March 14, 2013

JaNgAn MudAH bAnGgA sAnGat..~

kadang-kadang aku memang tak brape faham dengan sesetengah manusia nieh.. merasa diri diva barangkali.. senang2 untuk kuarkan kata2 menghina orang.. maybe di rasakan biasa.. aku pantang bila jumpa org yang rasa diri hot.. perfect mungkin.. itu bukan kata2 aku..itu hanya andaian fikiran mereka yg suka mengata, mengumpat, menghina.. sesedak rasa sesedak mulut.. mungkin sang yang berkata-kata tidak pernah menggambar dirinya bila orang berkata2 tentangnya.. mesti sakit.. bayangkan bila kita tahu benda yg orang sekeliling kita cite pasal kita.. yes itu pasti sngt pedih untuk masuk ke telinga kan tapi kenapa sesenang jee duk bercerita mengata orang.. pernah tak cermin diri sendiri sebelum berkata2.. aku merasa sakitnya bila aku di tempat si yg dikata.. pasti.. aku kadang naik jemu bila dengar kau gembira dengan duniamu.. kau ketawa gembira mengata mengumpat menghina orang.. wah..perfect sungguh dirimu..sampai sudah menjadi tabiat.. tersenyum.. terfikir.. apa yang korang fikir sebenarnya.. semestinya kau fikir diri kau cantik..hot..n obvious lbh dr orang yg kau kata kan?? menanah telinga aku bila dengan kau berkata-kata.. meninggi darah aku bila gelak ketawa kau jadi penambah perisa.. hebat sungguh.. bila berjumpe geng satu kepala.. lagi seronok laa kau.. mungkin kau puas.. mungkin kau gembira.. memanjang2kan cerita perkara biasa bila kau bersama.. kelakar..kesian kau.. satu je aku nak pesan.. kadangkala jangan laa berasa hebat sangat dengan diri yang kau sendiri yakin kau bukan pemiliknya.. jangan merasa bangga sangat dengan punyamu.. mungkin semua itu hanyalah kosong..kau yag melebih2 berbangga tidak bertempat.. jika ada lebihnya engkau simpanlah elok2.. jika kurangnya engkau itu normal.. kau manusia..aku manusia..dan dia juga manusia.. kita sama.. aku punya kurang..kau juga begitu.. kau punya lebih..aku juga begitu..

0 comments:

Post a Comment