Friday, June 3, 2011

1 mei 2011.. (catatan 4 bulan)

Tarikh niey memang bermakna sngt utk aku.. bukan sb cuti ari buruh..bukan okey..tp ari ni aku ase happy sngt n..ari nie sngt memberi erti dlm idup aku..okey 30 april aku happy gak coz aku 2 tarikh aku b’tolak blik ke kg tercinta..tarikh 2 pon wat aku happy…tp 1 mei lg menggembirakan aku..(skematok ayat)..hehe..okey2 aku straingt 2 the point.. ari niey aku jumpe my best friends..setelah lame gilerrr xjumpe dieorang..ari nie jee kite owg ader kesempatan leh jumpe.. malam 30 ari bulan aku bertolak naik bas..pulang kampung..masa naik bas 2..ya allah..hnya allah jee yg tau..memeng gilerrrr eksporace…okey maih aku citer dr awal ekkk.. klo bab citer2 nih aku suke…hehe…kteorg cuti punya lama..4 bulan kot..semua org wat balik bagasi besar punya..so nk dijadikan citer..klo setiap seorg bawak 3 bagasi besar punyaaa…3 x 40 penumpang..okey 120 bagasi besar..so memang akak yg handle bas 2 naik hangin gilerr…die mengamuk weyy..die siap ckp sape2 yg punya beg besar 2 die nk naik harga tiket mahal ckit..pas2 die ckp arrr “korang nieh melampau laaa..ingt bas nih apeee..dah xmuat bonet kot..pas2 beg2 nih nk letak mana..korang tau x..keselamatan kena jaga..n blaaaaa3….” Memang panjang giler sambil die angkat semua bagasi yg duk dlm bonet bas..dier bawak naik sume letak dlm bas..yg 2 memang aku xleh nk compromi….laluan kat dlm bas 2 dah di isi nga semua bagasi2..dah xnampak jalan…so sape2 nk trun..jalan kat atas bagasi yg ader 2 tiga layer bagasi…so agak tinggi arrrr..sape2 yg agak tinggi merangkak laaa jwb nyer…aku memang xtahan gilerrrr arrrr naik bas 2…macam2 ader.hehe…tp akak yg handle bas 2 x henti2 marah2 kiteowg…aku geram jeee nk ckap….’pas2 kteowg nk wt camne..xpayah blik laaa cam niey”..hehe..wat trun sume bagasi 2 kan sattle..ape kes duk bising2....nk jeee aku ajak sume budak2 kat atas bas 2 wat mogok…xnak naik bas…biar menangis akak 2..mengenang kan kteorg..rugi laaa akak 2 klo kiteorg btol2 wat benda mogok2 nih..tp disebabkan perasaan xsabar2 nk blik kg nieh..kitorg senyap jee..sume org ikut jee ape yg akak 2 suruh..tanpa bnyk ckp…kiteowg memang bgus arrr..(padahal memang salah kiteowg pom..sampai 3 empat bagasi wat blik 2…aper kes..emang nyer udah enggak mau pulang upsi lg..) hehe..g2 laaa citer nyer..tp citer sal kat dlm bas yg menyeronokkan 2…x abis g..memang panjang gilerr..nk dngr lg x??okey aku citer…pas2 kn aku xtau laaa smpai katne waktu 2..bas wat hal xtau laa rosak or sb2 lain..kteorg kena tukar bas lain lak..memang penat weyyy..aku dah tidow lena2 kena kejut…tukar bas..sb bas 2 dah xlarat kot..hahaha…kelakar klo ingt citer 2..dah laaa mase 2 dah pukul 6pg kot..klo x silap..so bayangkan..dah 9 jam perjalanan xsampai gak..oh god..masa 2 allah jee tau perasaan aku nih..okey so sattle laaa tukar bas aper sume..n sampai2 jeee kat tanah merah..aku dah agak sesuatu yg tidak menyenangkan apabila..jeng..jeng..jeng..xder aper laaaa..saje2 jee..okey..camni dah laaa masa 2 aku dah ase penat tahap gaban dah duk kat atas bas…boleh pulakk..bas 2 g antar sume budak2 lain ikut daerah msng2..so memang klo aku katakan pg 2 aku dah ronda satu Kelantan.. memang sesuatu yg memang berlaku..x laaa satu Kelantan…tp agak arrr…xpernah2 aku kena trun last sekali..trip tu memang utk sume tempat..selalu nyer aku trun last gak..tp x laa smpai sebegitu lama nyer..dengan di ronda tempat2 yg agak jarang arrrr aku g…sampai kb jeee dah kul 10.. adoooooiiii….penat!!!!!!!!!!!............nk jee aku wat bising satu Bandar kb 2..yg aku panas sngt nga ‘pengembaraan’ nih..bukan nyer aperr..aku duk teringat kat date aku nga member2 aku…dah laa janji kul 10..nk jumpe kat kg aku.. tumpat..tp sampai2 jeee kb dah tepat pada waktu temu janji..so, aku msg laaa dieorg postpone kul 10.30..okey tp aku sempat lg g kat tempat mak aku berniaga…jumpe jap..pas2 borak2 japp..xsampai setengah jam aku cawww sb aku dah btol2 lambat..pas2 terus sruh ayah aku g antar aku kat pantai doo..kat tumpat..dlm kul 11 gak laaa aku smpai..sb lepak kat mak aku dah nk dekat setengah jam…so nga xbalik umah..n yg pasti nyer…nga agak serabai..bru trun bas yg btol2 cam tempat pengembaraan…so bajet arrr camne muka aku masa 2..tp sb janji..n sb best friends….aku dah xkisah sume 2..yg aku kisah jumpe dieowg jeeee….n termenteri laaa janji..tepat jam 11…ayah aku g antar jee aku..mak nga ayah aku mesti herankan..nape laaa beria sngt aku nk g jumpe member aku..sampai2 snggup xblik umah dulu…sume 2 sb janji..n aku ingat member aku yg sorang 2 dah nk g johor.. 2 bimbang xsempat jumpe….sb memang dah lame gilerrr xjumpe korang..miss sngt2…sampai snggup aku g nga muka serabai…hehe..n for nani n ika..love u so much..korang memang the best friends…miss u…so dah lama xjumpe…dekat 3 4 jam gak laaa berborak….tp yg jd penghalang sngt…aku xselesa sngt masa 2 duk tempat awam nga t_t….n sorry my friends masa 2 aku agak penat…so 2 laaa antara penghalang antara nape kite kena habiskan persidangan awal..tp ika n nani janji ekkk..nati kite g jumpe lg kay…best sngt klo lame xjumpe kwn2 baik…pas klo dah jumpe citer sume benda terus xhingat dunia..best sngt..love n miss u all….muuuaaahhh….
Terlampau happy…~

0 comments:

Post a Comment